COR BLANC

La Mireia i en Sergi formen el duet barceloní Cor Blanc. Un duet que juga amb el folk, el lo-fi i l’electrònica en un joc de melodies a vegades nostàlgiques, a vegades alegres però sempre molt personals. Amb una guitarra elèctrica, un sintetitzador i una caixa de ritmes, Cor Blanc aconsegueixen arribar a l’espectador fins a remoure’l. Sentiment i talent a parts iguals en una proposta molt cuidada musical i estèticament que s’està fent un lloc en el panorama indie del nostre país a base de personalitat i geni.

 

La magnètica “Alice” va ser el seu primer single i va arribar per quedar-se. Synth-pop càndid i somiador que recorda a l’instant a Au Revoir Simone i al qual li van seguir noves cançons amb el seu disc debut, “You”, que va veure la llum el 2 de febrer de 2018 i que els ha valgut per actuar al Primavera Club o compartir escenari amb Perfume Genius. És només el començament d’un camí que s’intueix immaculat.

 

“VIDA. La verdad es que Cor Blanc tienen un poco más de recorrido en comparación con los grupos que solemos incluir en esta sección. Pero no es culpa nuestra si el dúo formado por Mireia Bernat y Sergi Serra sube más rápido que la espuma. Publicaron su primera referencia (aunque ya habían lanzado algún que otro EP en 2016) con Luup Records en agosto. Yo, por mi parte, les descubrí en octubre cuando les confirmaron para el Primavera Club. Y entonces te despistas un momento y ya han publicado su primer largo oficial, han tocado en Madrid, han salido en El País… A este ritmo, o hablamos de ellos ahora o directamente cuando estén tocando en, yo qué sé, Glastonbury.

 

OBRA. Cor Blanc construyen su pequeño y delicado universo a golpe de sintes y samples de frases de películas, de patrones rítmicos a lo Casiotone For The Painfully Alone y líneas de guitarras dreampop (aunque también hay hueco para temas donde suben un poco las revoluciones, como “Your Tears” o “Alice”, hit absoluto). La voz de Mireia, que siempre suena metálica y autotuneada, es todo un acierto, pues permite al grupo evitar caer en una atmósfera demasiado pastelosa. Al escucharlos tienes la sensación de estar colándote en la habitación de alguien, pero en una en la que hasta el último rincón está recubierto de aluminio.” – Patri di Filippo per Fantastic Plastic Mag a “8 nuevas bandas españolas que deberías escuchar ahora mismo”

Fotos de Carlota Figueras & Aina Diago